מדינה בקריסה • 60,000 בני אדם ללא חשמל כבר 24 שעות

    דוד לזר 1 Comment on מדינה בקריסה • 60,000 בני אדם ללא חשמל כבר 24 שעות
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות מזג האוויר הסוער ובעקבות סכסוך העבודה בחברת החשמל, 60 אלף בני אדם באזור השרון ובאזורים נוספים ברחבי הארץ – שוהים כבר 24 שעות ללא חשמל בביתם.

    הלילה, קיבל ועד עובדי חברת החשמל את פסיקת בית הדין לעבודה בתום דיון ממושך שנערך אמש, והורה על שיתוף פעולה מלא עם הנהלת חברת החשמל למשך 72 שעות במצב חירום וכל זמן שהסערה הנוכחית נמשכת.

    כאמור, בשל הסופה שפקדה אתמול את הארץ נותקו בתים רבים מחשמל בעיקר באזור המרכז- אך הנהלת חברת החשמל טענה כי העובדים מסרבים לעבוד במתכונת חירום ובשל כך התארך זמן הטיפול בתקלות.

    החברה פרסמה הבוקר הודעת התנצלות ללקוחותיה שנותקו מחשמל בשל הסופה והעריכה כי רוב התקלות יתוקנו עד הצהרים.

    יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת איתן כבל הגדיר את המציאות שנוצרה – בה נותקו בתי-אב רבים בישראל מחשמל לשעות ארוכות 'שערורייה' והודיע כי בכוונתו לכנס את הועדה בראשותו לדיון מיוחד על בעיות אספקת החשמל בישראל.

    מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, אמר הבוקר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי  "200 אלף איש מנותקים – זה באשמת המדינה שהזניחה את החברה והעובדים. כשאין תקציב לאחזקה מונעת וכשיש קטסטרופה באים אלינו בטענות?"

    צרפתי טען כי "חברת החשמל נמצאת במשבר, משק החשמל בקריסה, 40 אחוז מהאנרגיה היא פרטית, עושים רפורמות וממוטטים את החברה וזה מתבצע בפיטורים, לחברת החשמל אין כסף להשקיע באחזקה מונעת וכשיש קריסה – אין עובדים כי הם פוטרו ואז מאשימים אותנו. אין כאן 'שביתה איטלקית', זו השיטה של משרד האוצר היא – לרסק חברה ואז למכור אותה לטייקונים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חשברת החשמל במשבר כי המשכורות של העובדים שלה הם המשכורות הכי גבוהות במשק וכל העובדים שם קרובים לצלחת, שיפסיקו לחיות על חשבון המדינה, אז לא ייכנסו למשברים.